Neue Vertragsbedingungen legen uns Daumenschrauben an.....
  • Nix mehr ist dazu zu sagen.
    Macht das mal einer sticky?

DAS WIRD NICHT GELÖSCHT :devil::devil::devil::devil::devil:
  • elfenpranke said:
    Macht das mal einer sticky?

Done.
  • Danke :wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:
  • Was haltet Ihr davon? Ich setze eine Petition auf, die ab morgen jeder abzeichnen kann. Weiß nicht, ob die das beeindruckt... oder wir verfassen es so, dass es jeder kopieren, seinen Namen einsetzen und dann an eine Latte von Mailadressen bei Jamendo abschicken kann...

We, the signing artists, defend against a forced signing of changed contract conditions between Jamendo and its musicians by blocking the access to our admin areas. Our contracts include free access to these admin areas. Registered artists have to be allowed to remove their music and accounts in case of not agreeing with these changed contract conditions. We urge Jamendo to open the admin areas by June 29th at the latest.

Wir, die unterzeichnenden Künstler, wehren uns gegen geänderte Vertragsbedingungen zwischen Jamendo und seinen Musikern, deren Annahme durch eine Blockade des Administrationszuganges eines Künstlers erzwungen werden soll. Unsere Verträge sehen einen freien Zugang zu diesen Bereichen vor. Den Künstlern muss es möglich sein, bei Ablehnung der geänderten Vertragsbedingungen ihre Musik und ihre Konten von Jamendo zu entfernen. Wir fordern Jamendo dringend auf, die Administrationsbereiche bis spätesten 29. Juni zu öffnen.

Ich bin ihn leid, diesen ganzen Diskussions- und Petitionsmist. Ich bin zum Musikmachen hier...
  • Genehmigt Herr Baurat :wink:
  • U.L.I. said:
    Wenn ich mir mir das vorstelle : Ich hab schon Musik gemacht, da sind diese Yuppirüpel noch mit der Blechtrommel um den Weihnachtsbaum gerannt mit vollgeschissenen Hosen. Und jetzt wollen die mich bescheißen ? So weit kommt´s noch. Da wo die hinstinken wollen, hab ich schon lange hingekackt.

Ja und gemeinsam können wir auch noch draufpissen.
    Schöne neue :fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear::fingersear:Welt
  • Immer noch aktuell :wink::wink:
    Trifft das bald auch auf Jamendo zu???

Stammt von mir und ist schon alt :wink:
    elfenpranke said:

MANNOMANNOMANN
    Das verflixte Urheberrecht, oder Behördenvereinsregulierungsichweissnichtwasichtuab erichtueseinfachweilsseinmusswahnsinn!
    Was ist denn so schwer an der einfachen Massnahme Musik zu machen und zu veröffentlichen?

Ich vergleiche das mal mit einem öffentlichen Parkplatz.
    Und wenn ich überlege kommt der Vergleich sogar weitestgehend hin.

Beispiel 1:
    -Ich bin Kneipenwirt und zahle brav meine Gemapauschale. Ich habe eine Playlist und eine gewisse Auswahl an Musk für meine Gäste. Das vergleiche ich mal mit einem Anwohnerparkplatz. Ich bezahle eine monatliche Gebühr/Pauschale für ein Recht mein Auto zu parken.

Beispiel 2: Ich bin Kneipenwirt
    - und habe eine Coverband für einen Abend in meiner Gaststätte. Ich bezahle für die Band an dem Abend die Gemagebühren für die Coverband. So weit ist das ja auch alles O.K. Das kann man dem Beispiel eines Parkautomaten vergleichen. Ich möchte auf einem öffentlichen und Gebührenpflichtigen Parkplatz parken und bezahle dafür halt eine Gebühr.
    Bis dorthin ist ja auch alles so weit korrekt und nachvollziehbar.

Die Gemaversion:
    - ist etwas abstrus. Ich muss im Vorraus melden das ich mein Auto auf einem nicht gebührenpflichtigem Parkplatz parken möchte. Dann darf ich erst dort parken. So, nun ist die Politesse aber der Meinung, das dort ein Schild gewesen sei, und das der Parkplatz gebührenpflichtig wäre, obwohl er definitiv Entgeldfrei ist. Das bedeutet ich muss den Nachweis erbringen, das die Politesse Unrecht hat und der Parkplatz sogar im Privatbesitz ist.
    Merkwürdige Welt.

Wo auch immer uns dieser Regulierungsschwachfug hinführt.
    Die Erderwärmung ist uns sicher!
    Und die Vorratsdatenspeicherung!
    Und nicht zu vergessen! Der morgendliche Stuhlgang! Vorrausgesetzt der Tod ist nicht schneller!
    +++++

Quelle : http://musixxbox.com/content/verwaltungsfehler-bei-der-gema

So eine Kagge, ich glabe es hackt
  • U.L.I. said:
    Ja gerne doch. Zusätzlich zur Email-Schwemme. Das Emailkonto von denen muß platzen. Und wenn ich alle 2 Stunden nen Emil schicke. Was Rez kann, kann ich schon lange.

Soll ich ein automatisiertes Spam-Skript für euch programmieren?
  • Um die Sache ins Rollen zu bringen:

http://www.ipetitions.com/petition/jamendo_forces_acceptance/

Kann jemand eine Übersetzung ins Französische beisteuern? Änderuns-/Erweiterungswünsche bitte hier posten. Aber: keine Polemik.

Ich werde den Link auch über PMs in Jamendo verteilen. Könnt Ihr ja auch machen. Ich werde Ihn auch im englischen Forum posten.
  • - An meine Fans kann ich gar nicht schreiben, da erscheint eine leere Seite
    - max 50 Mails auf einmal, max. 100 Mails am Tag
  • http://www.jamendo.com/en/forums/discussion/17319/jamendo-artists-are-leaving--where-are-they-going--/#Item_25

Barbara schreibt, dass sie auf Ihre Anfrage bei Sylvain eine Antwort erhalten hat. Eine, die sie nicht veröffentlichen will, weil die alles nur noch schlimmer macht...

Ok, dann dürfte klar sein: raus hier.
  • Im französischen Forum ist sie mittlerweile bekannt, für's italienische und spanische habe ich Coriandolo gebeten. Wäre gut, wenn die Russen und Polen jemand übernehmen könnte, bin beschäftigt heute.
  • frank.harper said:
    Wäre gut, wenn die Russen und Polen jemand übernehmen könnte, bin beschäftigt heute.

Super, danke. Ich denk mal, daß die "Ossis" es auch mitkriegen und diskutieren werden durch die PMs, die wir geschickt haben.
  • -deleted-
  • [quote=windzug]Ich kann meine eigene Musik nun nicht mehr verbergen oder löschen ? .
  • U.L.I. said:
    du hast dich jetzt lediglich verpflichtet, dein Zeug für mindestens ein Jahr dem kommerziellen Programm zur Verfügung zu stellen
    Wo genau steht das? Ich hab das jetzt 2x gelesen und nicht gefunden. Sind das die gleichen Nutzungsbedingungen wie damals? gibts einen Link zu den Alten?
    Finde viele Punkte der neuen Terms of use sehr gut.
    3.1.3
    The artist must also certify that he/she is not a member of any performance rights organisation. In the event that this certification turns out to be false, Jamendo reserves the right to require the Artist to reimburse in full any sums that Jamendo may be required to pay on account of this false declaration.

The Artist undertakes, on his/her own behalf and where applicable, on behalf of the other rights holders that he/she represents, not to exclusively and/or retroactively entrust the royalties for the Works provided to Jamendo.com to any performance rights organisation (copyright and related rights) from the moment that the Artist is registered on Jamendo.

3.2
    Where possible, Jamendo will endeavour to give You advance notice of any suspension.
    ...
    3.3.2
    You have the right to access, modify and rectify, as well as delete, any of Your personal data. You can require that Your contributions to forums be deleted at any time, by sending an e-mail to: legal@jamendo.com.
    ...
    CLAUSE 5. DONATIONS
    In all cases, the amount of the donation will be paid to the Artist, after having deducted any transaction fees.
    Einige aber total daneben:

3.3.2
    You agree to refrain from:

- posting, stating, miming, indicating or distributing in any form whatsoever, information that may directly or indirectly harm any third party (natural person, legal person or group of persons)
    wtf? may indirectly harm any third party? unmöglich!
    4
    Solely for the purpose of managing identities with our partners, we are required to disclose Your personal data to said partners.
    Welche Partner jetzt wie??

Die Holzhammermethode ist jedenfalls mal Murks.
    Ich hätte mich gefreut, ne Email zu kriegen:
    "unsere terms of use ändern sich, du hast vier Wochen Zeit abzuhaun oder sie gelten als akzeptiert..."
  • also hab jez ULIs 1-Jahres Satz gefunden. Der steht in nem Pro Abschnitt. Für mich liest sich das so: "Wenn du beim Pro mitmachst, hast du ein Jahr Kündigungsfrist." Das erscheint mir durchaus sinnvoll, die verkaufen ja die lizenzen. Niemand würde kaufen, wenn die Lizenz morgen ungültig sein könnte.
  • Übersetzungsfehler finde ich aber auch wiede lustig: Wieso werde ich eig als Deutscher gezwungen, zwei kilometerlange englische Verträge zu lesen und zu verstehen und soll dann Akzeptieren drücken? Auf ner seite mit dem Titel "Mach die Ohren auf". "Mach die Augen auf" wäre mal angemessener gewesen.
  • Ja klar, nimmt Jamendo Eure Hinweise ernst. (auch ohne Fäkalsprache etc. - probiert's einfach mal :wink:)

Also: Wenn jemand einen Titel von jamendo.pro nehmen möchte, dann wird er sofort von der Website entfernt. Allerdings gibt es hier auch ein paar Hürden: Das Entfernen bei Kunden kann länger dauern und dazu kommt: gesetzlich ist die genaue Bezifferung einer Vertragsdauer vorgeschrieben. Es geht also nicht, einfach nur zu schreiben: "so schnell wie möglich". So kommt das eine Jahr zustande. Zugegeben: Das war so nicht formuliert oder zumindest sehr missverständlich. Die Rechtsabteilung arbeitet dran.

Darum: Sorry für die Aufregung, wir machen es jetzt hoffentlich besser. Und danke für Eure Geduld!

Susanne
  • @Fukked Up

Ja stimmt, Holzhammermethode geht gar nicht. So ist es ja eigentlich üblich: Vertragsveränderungen akzeptieren oder kündigen.
  • jamsusanne said:
    Ja klar, nimmt Jamendo Eure Hinweise ernst. (auch ohne Fäkalsprache etc. - probiert's einfach mal :wink:)

Wieso gibts dann noch nicht mal Antwort von Jamendo auf per Email eingereichte sachlich formulierte Kritik, sowohl in Deutscher Sprache, Englisch oder Französisch?
    Ich kann ja verstehen, wenn die in Luxemburg Probleme mit der deutschen Sprache haben, aber dass es seit über 5 Jahren keiner hinbekommt die Terms of Service zu übersetzen ist schon ein Armutszeugnis. Ihr könnt euch für ein paar hundert Euros einen beruflichen Dolmetscher leisten, der die ganzen Support-Texte übersetzt.
    Es kann nicht jeder so gut Englisch wie ich und was Juristen-Englisch angeht, bin selbst ich nicht gerade der Experte.

Stattdessen bekommen wir nur irgendwelche Newsletter von wegen neues Design und Musik-Contest
  • Das versuche ich ab jetzt zu ändern. Was ich übersetzen kann, werde ich tun - das kann aber etwas dauern, da ich keine Juristin bin und den Fehlerteufel vermeiden möchte.
  • jamsusanne said:
    Ja klar, nimmt Jamendo Eure Hinweise ernst

Ich hoffe für Dich, dass Du Grund hast, daran auch noch in einem Jahr zu glauben. Ich bin seit zwei Jahren hier... in den letzten Tagen sind etliche langjährige Künstler abgesprungen, 2009 gab es schon einmal eine Welle - und davor wohl auch. Wer länger hier ist, der hat bisher den Glauben an solche Aussagen und daran, dass sich hier etwas grundlegend ändert (und das muss es) in max. 1-2 Jahren verloren. Ich werde daher nun auch endgültig die Konsequnzen ziehen und bis spätestens Freitag meine Zelte hier abbrechen.
  • windzug said:
    Ich erkläre mich aber bereit, diese auf meine Homepage zu stellen. Immerhin hat meine Webräsenz über 1 Millonen Seitenaufrufe pro Jahr hat und kann somit auch ein paar Leute erreichen.

Gute Idee!!! :bigsmile:

jamsusanne said:
    Ja klar, nimmt Jamendo Eure Hinweise ernst.

So wie in den letzten vier Jahren? Du tust mir irgendwie leid, hast ja ein super Arbeitgeber, der Dich in die Höhle des Löwen schickt nachdem vier Jahre nichts passiert ist. Du solltest auch Deinen Vertrag genau unter die Lupe nehmen. :wink:
  • U.L.I. said:
    Tief Luft holen und den Abend genießen, ihr Lieben.

Ja, aber Musik höre ich hab sofort wo anders. Bye!
    DELETED! :bigsmile:
  • DerGuteTon said:
    Ja, aber Musik höre ich hab sofort wo anders. Bye!

Schade eigentlich.
  • Von welchen geänderten Bedingungen redet ihr? Die http://www.jamendo.com/cgu_user ?
    Wie die Seite schon sagt, die sind vom Januar. Und wenn man sich alte Versionen ankuckt, dann kann ich keine großen Unterschiede feststellen, die diesen "Aufruhr" rechtfertigen könnten. Oder übersehe ich da was?

Unglaublich wie manche Leute meinen hier rumpöbeln zu müssen.
  • frank.harper said:
    Ich werde daher nun auch endgültig die Konsequnzen ziehen und bis spätestens Freitag meine Zelte hier abbrechen.
    Kann ich gut verstehen. Ist schade, aber die Fehler von Jamendo ziehen sich durch alle Bereiche und sind teils so elementar, daß man sich nur wundern kann...und nach der langen Zeit würde Hoffnung zu Blindheit :cry:

Vielleicht ist für einige Musiker hier das http://freemusicarchive.org/ eine Alternative - trotz Kuratoren...jedenfalls geht es da nur um Musik und nicht um den Versuch Lizenzen zu verkaufen oder sonstwie ein Geschäft aufzuziehen.
  • hmmm, da machen mich einige Sachen stutzig!

Habe ich mich da heute verguckt, als ich auf der Arbeit kurz mal hier rein geschaut habe?

@Jamsusanne - War da nicht ein Bild einer dunkelhaarigen Frau zu sehen mit dem Anmeldedatum August 2010?
    Nun ist es das Datum von heute! Und kein Userfoto.
    Aber egal, evtl. habe ich mich auch vertan.

So wie die Jamendogeschäftsleitung seit Jahren mit den Usern umgesprungen ist, ist es kein Wunder das hier mal wieder eine Bombe platzen musste.
    Meine Alben bleiben so lange Unsichtbar bis die Lage hier wieder geklärt ist.
    Jetz wo es brennt schmeissen sie Dich ins Feuer. Das ist kein beneidenswerter Job.
    Aber das war schon öfter so. Jerdesmal wenn die Suppe kurz vorm Überkochen war tauchte ein Mod auf um uns zu beruhigen.
    Nun ist die Suppe auch etwas übergelaufen und hat den Herd versaut.

Kein Mod, aber eine Communitymanagerin schlägt hier plötzlich ein. Und nun soll sich was ändern??
    Die Erfahrungen sprechen allerdings dagegen!!
    Alles ist undurchsichtig und wir fühlen uns schlicht übers Ohr gehauen.

So geht man nicht mit Künstlern um!
    - 1 Es fehlt eine Umfragefunktion im Board - es gibt gute Forensoftware die hier eingesetzt werden könnte und die Umfragefunktionen bieten.
    Vorher eingesetzt und benutzt hätte einiges verhindert.
    Es wurde schon mal einige Male angefragt.- Es wurde ignoriert!
    - 2 Das Forum ist grotte! Es Hätte schon lange gegen gute Forensoftware augetauscht werden können.
    Es wurde bemängelt - Es wurde ignoriert!

So was sind kleinigkeiten. Probleme der winzigen Art. Innerhalb ein paar Tage zu beheben.

Die Urhebergeschichte von Fremdkontent der hier nichts zu suchen hat.
    Hier werden richtig bekannte Sachen hochgeladen. Es wurde schon so viel gemeldet.
    Es wurde ignoriert-zum grössten Teil jedenfalls (manchmal wurde doch hin und wieder was gelöscht - ein einfaches Setzen von Haken und klicken von Buttons scheint ja doch möglich zu sein)
    Warum wurde es aber auch freigeschaltet?
    Keine Antwort auf Fragen. Denn diese wurden ignoriert!
    Das Fehlen eines Meldebuttons um so was zu melden wurde oft bemängelt - Es wurde ignoriert!

@Jamsusanne
    Und du musst nun die Feuerwehr spielen?
    Beileid!
  • The Chilling Spirit said:
    Von welchen geänderten Bedingungen redet ihr?
    http://artists.jamendo.com/de/cgupro

Das Problem war eher, dass Zugang zum Adminbereich gesperrt war, bis man akzeptiert... jetzt gibt es einen "später" Button.
    Außerdem war ein Abschnitt so verfasst, dass man ihn anscheinend anders interpretieren kann als er angeblich gemeint ist.
  • Die kann ich als nicht "Künstler" garnicht sehen. :(

Aber danke!
  • ARTIST DISTRIBUTION CONTRACT

JAMENDO is a website constituting a Platform for online distribution of musical works, pursuant to free distribution licenses, accessible at the following address: www.jamendo.com

This website is operated by the company :

JAMENDO SA 41, avenue de la Gare
    L- 1611 Luxembourg
    Luxembourg
    Hereinafter referred to as « JAMENDO ».

JAMENDO offers contracting ARTISTS nonexclusive distribution of their works of art, particularly on the Internet. Throughout the entire duration of the contract, the ARTIST may select new modes of exploiting his Works proposed by Jamendo.

According to the mode of exploitation selected by the ARTIST, JAMENDO will put the Works at the Users’ disposal from the platform, and will also develop the search for, and conclusion of, commercial partnerships with other platforms and partners in order to promote, enhance and distribute the Artists and their Works especially with users of these other sites.

The purpose of this contract is to set forth the terms and conditions for JAMENDO’s nonexclusive distribution of the musical works delivered to it by the ARTIST, provided that the latter agrees herewith and follows the entire procedure for delivering the Works.

ARTICLE 1 - DEFINITIONS

For the purposes of this contract, key terms herein are defined as follows:

ALBUM designates a set of Works that the ARTIST provides to JAMENDO.

ARTIST designates an owner or the representative of an owner of copyrights and/or related rights in the Works, who commits to comply with this contract, identifiable by JAMENDO after his registration for JAMENDO’s services on the site by filling out the membership form. This term also designates the holder of a corresponding Paypal Account.

ARTIST ACCOUNT designates the personal Webpage of an ARTIST, to which he has access by means of an identifier and a personal password that he receives at the time of his registration, giving him access to:
    - the Interface;
    - its Paypal account;
    - information sent by the Newsletter.

ILLICIT CONTENT designates any content (text, voice, image, sound, etc.) of such a nature as to infringe on any recognized rights of third parties (whether they are natural persons, legal entities, groups or community...), regardless of the applicable legislation. Any content that might infringe on literary or artistic property rights or personal rights, as well as any content that might constitute an apologia for war crimes, crimes against humanity and, more generally, any form of discrimination against one or more categories of persons is particularly deemed to be illicit content.

DOCUMENTATION designates all of the contracts, forms and information that constitute the documentary framework for the exploitation of Works throughout the application of this contract, such as:
    this Contract for Distribution of musical works, including its Appendix ;
    the Information Sheet filled out for each Album provided, an example of which is reproduced in Appendix 1;
    the Interface;
    Newsletters that are sent regularly to the ARTIST at his e-mail address.

FORMATS designates the various digital formats under which the Works may be adapted, reproduced and distributed, as required by the modes of exploitation that JAMENDO proposes to Users and to Commercial Partners.

INTERFACE designates the Webpage accessible in the Artist’s account, consisting of screens and forms, the purpose of which is to recapitulate for each Work the PROGRAMS joined by the ARTIST, and to offer him new ones.

LICENCE designates free distribution licenses (Creative Commons, Art Libre), listed at the address http://www.jamendo.com/creativecommons. The distribution of works by JAMENDO assumes the choice of a license from among those that are proposed for each Work.

If agreements result in the development of new licenses related to the distribution of free works, the ARTIST will be so advised by the newsletters that he receives or by information inserted in his Artist Account. The ARTIST may then decide whether he wants the application of a new license to the entirety, or to one or more, of his Works.

MATERIAL designates, if such exists, the text of the Works’ words, and all of the documents (photograph, drawing, album jacket, biography, etc) intended for promotion of the Works on line.

WORK (S) designates musical works created and/or performed by the ARTIST, that have been delivered to JAMENDO, which will be designated, with information related thereto, in the table of appendix 1. Works consisting only of recited texts without melodic and/or rhythmical accompaniment are not deemed to be musical works.

DERIVED WORKS designates any literary and artistic Works that include all or part of a Work, and/or any content protected for any reason by any present or future national and international legal standard.

COMMERCIAL PARTNERS designates any third parties with which JAMENDO has established or will establish commercial relationships, assuming that these third parties and/or their users have access to Works that may generate income from advertising or any other source.

PLATFORM designates any digital platform of media distribution in any form whatsoever.

PEER TO PEER (or P2P) designates peer to peer networks of exchanges to which each user has free access.

In particular, JAMENDO provides its Users with technical means for listening to and downloading Works, thus enabling them to exchange them with users of P2P networks and Platforms.

PROGRAM(S) designates a group of commercial or other partnerships, the purpose of which is to promote the Works and/or to generate income for the Artists.

SITE designates the website operated by JAMENDO at www.jamendo.com.

USERS designates any person identified and registered for JAMENDO’s services, who agrees to the General Terms and Conditions of Use of the Service, and who has the right to use the services put at his disposal.

ARTICLE 2 - MODES BY WHICH THE ARTIST DELIVERS THE WORKS

2.1 - ARTIST registration

An ARTIST who desires to distribute his works on JAMENDO, must subscribe to JAMENDO services on the site, and fill out, at the minimum, the mandatory spaces necessary for his identification with respect to creation of his Artist Account.

It is up to the ARTIST to advise JAMENDO of any change in his contact information through his Interface.

The ARTIST must also take cognizance of this contract.

If the ARTIST agrees to all of the terms and conditions herein, he must so indicate on line on the JAMENDO site.

The ARTIST is advised to print this contract, which will remain at all times accessible on line in his Artist Account.

Upon receipt, JAMENDO shall send the ARTIST a confirmation of account creation by e-mail to the address indicated by the ARTIST.

2.2 - Delivering Works

The ARTIST commits to provide JAMENDO with at least one Album.

The ARTIST shall provide his Works directly online “Publish your album on JAMENDO”.

Whenever he delivers an Album, the ARTIST must fill out the Information Form, indicating for each Work:
    The exact title;
    The names of all of the Authors/composers and their contributions;
    The names of all of the Artists/performers;
    The LICENSE selected.

No Works will be put on line until JAMENDO has received the completed Information Form.

At his discretion, the ARTIST may also provide the texts of the Works’ words on line through the Interface.

At the same time that he delivers the WORKS, it is up to the ARTIST to provide JAMENDO the Materials (apart from the optional texts) that might be used for promotional purposes. Said Materials may be photographs, drawings and any other elements for promotion of the Works.

The ARTIST is informed that JAMENDO screens the Works it receives, and reserves the right to refuse any Work that contains Illicit Content or which is devoid of any musical value.

2.3 - By accepting this contract, the ARTIST expressly subscribes to all of the inspection measures that JAMENDO establishes.

If one or more Works are owned by one or more authors and/or composers and/or artists/performers, the ARTIST guarantees that each of them will undergo this advance inspection measure of JAMENDO.

ARTICLE 3 - DISTRIBUTION

3.1- At the time that he delivers his works, the ARTIST selects a LICENSE.

According to the type of license selected, JAMENDO may proceed to a more or less extensive distribution of the Work. In particular, the choice of a commercial license will permit generation of income for the ARTIST under the conditions defined hereinafter.

3.2 - Regardless of the type of license selected by the ARTIST, the ARTIST grants JAMENDO the nonexclusive worldwide right to:

reproduce or have reproduced, publish or have published, distribute or have distributed, and transfer in all formats the Works provided by the Artist, whether or not including the Material;
    communicate the Works to the public by any means that are presently known or are yet to be discovered, particularly through the Internet;
    adapt the Works in any formats whatsoever for JAMENDO’s specific and technical needs, particularly for the exchange by P2P platforms, and for its relationships with commercial partners;
    use the Works and corresponding Material to promote the ARTIST and JAMENDO ;
    insert in the web page on which each of the Works is accessible, any promotional or advertising link, animation, and image with or without soundtrack;
    insert between two distributions of Works any audio promotional and/or advertising message.

3.3 - JAMENDO may also propose that the ARTIST join PROGRAMS authorizing use of Works in the context of partnerships or agreements with third parties. These proposals will be transmitted to him via Newsletters.

The ARTIST may give his authorization for adhering to the corresponding PROGRAM by clicking on the box specified for each WORK in the Interface.

The ARTIST must provide a certificate stating that he holds or represents formally all copyright owners of the work he provides to JAMENDO. They must complete the required data: NAME, FIRST NAME, ADDRESS, DATE AND PLACE OF BIRTH in the form reserved for that purpose in the administration panel.

The ARTIST will certify that it is not registered to a collecting right society (BMI, ASCAP, SACEM, SABAM, SGAE, SIAE, etc..). If the ARTIST send a false certificate, JAMENDO reserves the right to claim the ARTIST the full repayment of any sums that JAMENDO should pay for this misrepresentation and may also request additional fees for damages and interest.

The ARTIST agrees to make his titles available on Jamendo PRO for a minimum of at least 1 year (one year) tacitly renewable. He can opt out of programs and titles will be automatically removed on the anniversary of the signing of the certification. The ARTIST can't therefore give a mandate to third for the management of these rights, including copyrights, without prior notice to that third party of the obligations it has assumed with JAMENDO.

All of the ARTIST’s selections for each Work shall be recapitulated in the Interface to which he has access by connecting to his Artist Account.

The Interface enables the ARTIST to consult the data regarding the distribution of his Works at any time and, if he so desires, to modify the applicable LICENSE on line.

The ARTIST may at any time print and retain the Interface that lists the Works delivered to JAMENDO and the licenses or distribution options selected by the ARTIST.

ARTICLE 4 - INCOME

The ARTIST acknowledges and agrees that the Works may be distributed for commercial purposes in order to generate income from advertising or any other sources.

4.1 - Gifts

JAMENDO offers Users the possibility of making gifts on line to the ARTIST of their choice.

Gifts are paid directly into the Paypal Account of the ARTIST that the donor designates. A transaction cost of 0.50 euros will be deducted from the gift amount. The ways in which the Paypal system functions, as well as its financial terms, might change. In that event, the ARTIST will be informed through the Artist Account.

4.2 - Advertising income

The ARTIST may also have the right to payment of income from advertising that JAMENDO receives in the course of use of its services. This option may be activated by clicking on the box provided for that purpose in the Interface.

The modes of payment of such income will be specified in the Interface.

4.3 - Commercial PROGRAM

If the ARTIST joins in the Interface a PROGRAM for the commercial exploitation of WorkS, JAMENDO shall pay the ARTIST amounts that corresponds to the PROGRAM selected, pursuant to the financial terms specified in the Interface for each Work.

4.4 - Paypal Account

Adherence to at least one Program, or a single payment of advertising income, implies the opening of a Paypal account. All remunerations of any nature shall be paid to the ARTIST’s Paypal account.

The Artist may consult the balance of the Paypal account directly through the Interface.

The parties expressly agree that the ARTIST himself assumes the tax consequences of sums he receives, which will be taxable according to the legislation applicable in his country, and the ARTIST guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action in that regard.

If the Works are written and/or composed and/or interpreted by a number of authors and/or artists/performers, it is the ARTIST’s responsibility to distribute the sums he receives as agreed between these participants. Therefore, the ARTIST guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action of third parties in that regard.

The ARTIST may request payment for each account (USD or EUR) exceeding 100 units of currency (USD 100 or EUR 100). The payments will be done in the first week of next month. The balance may also be transferred at the time the Artist closes his account.

Jamendo reserves the right to withhold payment if he has not had all the guarantees of good agencies for payments (Visa, Mastercasrd, Paypal ,...)

ARTICLE 5 - DURATION - TERMINATION

5.1 - This contract is concluded for the period during which the Work is protected.

5.2 - However, the ARTIST has the right to terminate this contract via the Interface at any time. JAMENDO will remove all of the ARTIST’s Works, or the Work (s) that is (are) specifically listed by the ARTIST, within a month of receipt of the e-mail.

If necessary, the ARTIST commits to obtain authorization from the other authors and/or composers and/or artists/performers prior to announcing removal of the Work, and guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action in that regard.

5.3 - In any event, the ARTIST declares that he is aware and agrees that Works that were downloaded by Users or any third party authorized by JAMENDO prior to their removal from the Site might, after his request for removal, be exchanged and reproduced by said Users by means of the Platforms or P2P networks, and, more generally, on the web. The ARTIST declares that he guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action of any third party in that regard.

ARTICLE 6 - GUARANTEES PROVIDED BY THE ARTIST

6.1 - The ARTIST guarantees that he is the sole author and/or artist/performer of the Works that he entrusts to JAMENDO. Should the Works be written and/or composed by other authors and/or composers, the ARTIST declares that he has obtained their authorization before providing the Works to JAMENDO, and authorizes the exploitation thereof pursuant to the Documentation. Therefore, the ARTIST guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action in that regard.

The ARTIST guarantees that he has not assigned the copyrights attached to any of the Works to any third party, and is not bound to any third party by a contract that might lead him to grant such an assignment (such as a preferential contract concluded with a musical editor or a collective management company).

Should the Works provided to JAMENDO be performed by artists/performers other than the ARTIST, the latter declares that he has obtained authorization from these artists/performers, and holds JAMENDO harmless with respect thereto.

6.2 - If, subsequent to acceptance of this contract, the ARTIST engages in any contractual relationship of such a nature as to infringe on the rights granted hereunder (such as an exclusive recording contract, a musical edition contract and/or adherence to a collective management company), the subject of which is the Works provided to JAMENDO, the ARTIST commits to promptly advise JAMENDO and to cancel his registration for the Services in accordance with article 5.2 herein.

6.3 - The ARTIST guarantees JAMENDO peaceful and undisturbed exploitation of the Works in accordance with the Documentation.

The ARTIST declares that he has not inserted in the Works Illicit or Protected Content that might engage JAMENDO’s liability. In any event, the ARTIST declares that he has obtained all of the necessary authorizations to render the entire Documentation valid and in full force and effect, and guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action of any third party.

More generally, the ARTIST guarantees JAMENDO that he has obtained all of the authorizations necessary for the purposes of this contract.

6-4 - In reconstituting the Uses of his Works by using the Interface in accordance with 3.4 herein, the ARTIST acknowledges and agrees that the Works were previously distributed as he has earlier desired.

Works that have previously been downloaded and/or used by a User or any third party authorized by JAMENDO, and sometimes modified, might, after the Artist’s request for their removal, be distributed, exchanged and reproduced by these Users and/or third parties by means of the Platforms or P2P networks, and, generally, on the web. The ARTIST declares that he guarantees JAMENDO against, and holds it harmless from, any legal action of any third party in that regard.

The ARTIST also acknowledges and agrees that JAMENDO shall have a period of 8 (eight) business days within which it can request that its partners apply any modifications that the ARTIST might have effectuated in the distribution of Works.

6.5 - The ARTIST acknowledges and agrees that the identifier and password he receives upon the confirmation of his registration are delivered to him personally and are confidential and under his own responsibility.

Therefore, the ARTIST shall not hold JAMENDO liable for usurpation of his identity.

The ARTIST commits to inform JAMENDO via the Interface if he observes or suspects a fraudulent use of his identifier and password.

ARTICLE 7 - OBLIGATIONS OF JAMENDO

7.1 - By virtue of this contract, JAMENDO becomes the transferee of nonexclusive rights of distribution.

JAMENDO shall extend its best efforts to promote the ARTIST’s Works on Internet networks that are most suitable to receive the Works in the context of their exploitation and in its relationships with its Partners, pursuant to the terms and conditions that the ARTIST grants to JAMENDO as set forth in the Documentation.

In addition to promoting the Works, JAMENDO shall seek and negotiate commercial contracts for commercial exploitations of Works for which the ARTIST has selected a license.

7.2 - JAMENDO shall extend its best efforts to protect the Works and avoid the alteration thereof. In that regard, JAMENDO shall request that Users report any use that does not conform to the authorizations given by the ARTIST. However, the ARTIST shall not held JAMENDO responsible for incorrect use by a User or any third Party.

Under no circumstance shall the ARTIST solicit JAMENDO to initiate legal proceedings for incorrect use of one or more Works. But, depending on the situation, JAMENDO may assist the ARTIST in making contacts that facilitate termination of the difficulty and/or take any useful steps in that regard.

JAMENDO also shall extend its best efforts to ensure that the Work of the ARTIST will not be used illegally and without license purchase by commercial companies. However, JAMENDO has no legal vocation and the ARTIST shall have recourse to an outside facility for any claim (Creative Commons, lawyer, etc...).

7.3 - JAMENDO shall provide the ARTIST in his Artist Account with statistical means enabling the latter to be informed of the uses of his Works.

Users of the Service shall have at their disposal numerous neutral and democratic rating tools, which the ARTIST may consult.

7.4 - Should the ARTIST fail to comply with any of his commitments herein, particularly in the even of his provision of Illicit Content, JAMENDO reserves the right to terminate this contract, to remove all of the Works from its site and to close the Artist Account.

JAMENDO also reserves the right to initiate any legal actions that it deems necessary before any court.

ARTICLE 8 - INFORMATION FOR THE ARTIST

8.1 - JAMENDO shall regularly inform the ARTIST of the Site’s evolutions via a Newsletter sent to the ARTIST at the e-mail address designated thereby.

The ARTIST is free to ask JAMENDO at any time for explanations regarding the modes of distribution of Works via the Interface.

8.2 - Any new use of Works that is not already specified in the Documentation shall be submitted for the approval of the ARTIST who, if he is interested, activates the option by clicking on the box provided for that purpose in the Interface.

The ARTIST shall be informed of any modification that might be effectuated via the Interface with respect to this Contract or any other element of the Documentation. New provisions shall take effect as soon as the ARTIST gives his agreement thereto by clicking on the box provided for that purpose in the Interface.

ARTICLE 9 - VALIDITY

If a provision of this distribution contract is deemed to be in conflict with any of the provisions of present or future Creative Commons Licenses, it is expressly agreed that the provisions of this distribution contract concluded between the parties shall prevail.

ARTICLE 10 - NULLIFICATION

If any of the provisions herein are deemed to be null and void, the parties agree that the other provisions shall remain valid, and that the contract shall continue to be in force and effect.

ARTICLE 11 - APPLICABLE LAW

This contract is governed by the law of Luxembourg.

Any dispute regarding the construction or performance of this contract shall be submitted to the competent courts of Luxembourg.

Upon the reading of this Distribution Contract,

the ARTIST:

represented by:

acknowledges to have thoroughly read this distribution contract in its totality, and agrees to its provisions without reservation.
  • The Chilling Spirit said:
    Wie die Seite schon sagt, die sind vom Januar. Und wenn man sich alte Versionen ankuckt, dann kann ich keine großen Unterschiede feststellen, die diesen "Aufruhr" rechtfertigen könnten. Oder übersehe ich da was?

Unglaublich wie manche Leute meinen hier rumpöbeln zu müssen.

Du hast überhaupt keine Ahnung! Hast Du hier schon mal ein Album 8xmal hochgeladen weil es nicht funktioniert hat?
    Hast Du dich schon 1000xmal über nicht funktionierende Statistiken beschwert? Hast Du ............
    Nein? Also rede bitte nicht so blöd daher und stelle uns Künstler nicht wie arrogante pöpelnde Idioten dar!

Robbi

PS: Der Account kommt auch noch weg.
  • U.L.I. said:
    Diese sichern uns jederzeit Zugang zu unsren Daten und das freie Recht, unsere Werke zu den kommerziellen Programmen an- oder abzumelden. Dies wird nicht mehr möglich sein, wenn ihr den Vertrag akzeptiert, da ihr euch mindestens 1 jahr lang ans kommerzielle Programm bindet. DIES IST RECHTSWIDRIG!!!!

um da mal kurz einzuhacken... also wenn ich das richtig verstanden habe, dann verpflichtest du dich beim abschluss des jamendo pro vertrags auf mind. ein jahr... ka aber ehrlich gesagt, rechtswidrig ist es in keinem fall, weil du in dem fall ja einen neuen vertrag abschließt und naja man muss da auch die andere seite sehen, ich denke das die an ihre Kunden Jahresverträge verkaufen und somit ihnen ja für die gekaufte musik dann auch für den zeitraum zusichern müssen das sie diese benutzen dürfen, weil sonst müssten die ihren kunden ständig sagen ups ne du den song darfst net spielen, der hat den gelöscht, also wenn du geld verdienen willst istd as ja dann auch in deinem interesse. es gibt bestimmt viel an jamendo zum verbessern, aber in diesem fall war da mal einfach so ohne nachzudenken in den wald geschoßen... oder hab ich irgendetwas falsch verstanden????